Garantie en retourneren

Op alle producten zijn de garantietermijnen van de fabrikant van toepassing.

Richtlijn 1999/44/EG is geldig in EU-landen en voorziet in een garantieperiode van minimaal 24 maanden.
Wanneer u het product voor reparatie onder garantie indient, is het noodzakelijk om het aankoopdocument of een ingevulde garantiekaart te hebben.
Als het product vóór het einde van de aangegeven garantieperiode beschadigd raakt, wordt de garantiereparatie gratis uitgevoerd.


Garantieverplichtingen zijn niet van toepassing :

  • voor defecte lichtbronnen;
  • het product niet wordt gebruikt voor het beoogde doel (voor commerciële doeleinden, productiedoeleinden of zonder te voldoen aan de eisen die zijn gespecificeerd in de gebruiksaanwijzing);
  • eventuele zelfreparaties zijn uitgevoerd, zegels zijn beschadigd, er zijn tekenen dat er met het product is geknoeid, enz.;
  • er sprake is van mechanische schade aan de productbehuizing of andere onderdelen;
  • het product is verkeerd aangesloten op de stroombron of beschadigd als gevolg van te hoge voedingsspanningspulsen tijdens elektrische installatiewerkzaamheden in onderstations, distributiefaciliteiten, enz.;
  • het product is beschadigd door bliksem, vuur, water of andere elementen, agressieve stoffen, vloeistoffen enz.;
  • voor productbevestigingen, accessoires, onderdelen en units met een beperkte levensduur.

De Koper heeft het recht om binnen 14 dagen de overeenkomst op afstand of een buiten verkoopruimte gesloten overeenkomst te herroepen, met uitzondering van de uitzonderingen voorzien in lid 2 van dit artikel. (zonder de reden op te geven en andere kosten te maken dan die vermeld in artikel 6.22811 van deze Code.

Het recht van de Koper om een overeenkomst op afstand en een overeenkomst buiten verkoopruimte te herroepen , is niet van toepassing op de volgende overeenkomsten:

1) voor servicecontracten, volgens welke de diensten volledig aan de gebruiker worden geleverd en die voorzien in de verplichting van de gebruiker om de prijs te betalen, indien de gebruiker uitdrukkelijk instemt en erkent dat hij het recht zal verliezen om het contract op te zeggen wanneer de ondernemer volledig voldoet aan het contract dat is verkregen vóór aanvang van de dienst;

2) voor overeenkomsten waarbij de prijs van de verkochte goederen of de verleende diensten afhankelijk is van de schommelingen op de financiële markt tijdens de herroepingstermijn vermeld in lid 1 van dit artikel;

3) overeenkomsten voor goederen die zijn vervaardigd volgens speciale instructies van de gebruiker, dat wil zeggen goederen die niet vooraf zijn vervaardigd en die zijn vervaardigd volgens de persoonlijke keuze of instructie van de gebruiker, ongeacht of de goederen al dan niet met productie zijn begonnen, of voor goederen die zijn duidelijk afgestemd op de persoonlijke behoeften van de gebruiker;

Verpakking

Alle klanten wordt aangeraden de originele productverpakking te bewaren voor het geval garantieservice vereist is - dit is de eis van sommige fabrikanten. Het serienummer van het product of andere belangrijke informatie die nodig is voor de identificatie van het product kan niet van het product en de verpakking worden verwijderd.

 

Procedure voor het retourneren van producten

Indien er redenen zijn waarom het gekochte product niet geschikt is, heeft de koper het recht om dit binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het product aan de verkoper te retourneren.

BELANGRIJK: Dien uiterlijk binnen 24 uur een claim in over een onjuiste productconfiguratie, schade of andere afwijkingen. vanaf het moment van ontvangst van het pakket (vanaf het moment dat u de ontvangst van het pakket bevestigt met een handtekening aan de koerier). Voordat u de goederen retourneert, raden wij u aan om per e-mail een afspraak te maken met de verantwoordelijke medewerker. per mail: [email protected] of telefonisch +370 609 14143 betreffende het retourneren van het product, die u zal helpen met alle vragen.

In overeenstemming met de door de wet voorziene procedure verbindt de Verkoper zich ertoe alle door de Koper betaalde kosten, met inbegrip van de door de Koper betaalde leveringskosten van de goederen, onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop de Koper is betaald, aan de Koper terug te betalen. hij de kennisgeving van herroeping van de overeenkomst door de Koper heeft ontvangen. Indien de Koper de overeenkomst annuleert, draagt de Koper de directe kosten van het retourneren van de goederen.

Wanneer de koper weigert niet-defect geleverde goederen in ontvangst te nemen, moet hij de verzendkosten voor het retourneren van de goederen aan ons betalen.

Het geretourneerde product dient ongebruikt en in de originele verpakking te zijn, met uitzondering van vacuümtransparante verpakkingen.

Alle fabrieksstickers, inclusief het serienummer, moeten op het product en/of de verpakking zitten.

Indien aan de koper een non-foodproduct van ongepaste kwaliteit is verkocht en de verkoper de tekortkomingen ervan niet met de koper heeft besproken, heeft de koper het recht van de verkoper te eisen:

  • een product van onvoldoende kwaliteit vervangen door een product van geschikte kwaliteit;
  • de prijs van het product dienovereenkomstig verlagen;
  • binnen een redelijke termijn productgebreken kosteloos te verhelpen;
  • het vergoeden van de kosten voor het verwijderen van de gebreken aan het product, indien de verkoper deze niet binnen een redelijke termijn heeft verholpen, de consument de gebreken zelf of met hulp van derden heeft verwijderd;
  • eenzijdig de verkoopovereenkomst beëindigen en de teruggave eisen van het geld dat voor het product is betaald.


De goederen worden geruild of geretourneerd op de plaats van aankoop of op een andere door de verkoper aangegeven plaats, wat handig is voor de koper. De koper dient een schriftelijk verzoek in bij de verkoper waarin hij de gebreken van de goederen vermeldt. Bij de aanvraag zijn een kassabon of aankoop-verkoopbon, of een ander document dat de aankoop-verkoop van goederen van deze verkoper bevestigt, en een garantiedocument (indien de kwaliteitsgarantieperiode voor de verkochte goederen is vastgesteld) bijgevoegd.

Indien de koper de vorm, maat, kleur, model of volledigheid van het gekochte product niet bevalt, heeft hij het recht om dit binnen veertien dagen vanaf de dag van verkoop van non-food producten te vervangen door een soortgelijk product, tenzij de verkoper een langere periode instellen.

Indien de verkoper niet over een product beschikt dat geschikt is voor vervanging, heeft de koper het recht om het product binnen de gestelde termijn aan de verkoper te retourneren en het daarvoor betaalde geld terug te vorderen.

In geval van een geschil over veranderingen in het uiterlijk van het product of schade aan het product, moet de verkoper zich schriftelijk wenden tot de Rijksinspectie Non-Food Products en na ontvangst van de schriftelijke conclusies daarvan, de koper onmiddellijk op de hoogte stellen.