Saunahoed - Donkergrijs
Omschrijving
Vilthoed voor sauna. Samenstelling: 100% wol.
Saunaliefhebbers gebruiken al lang hoeden in de sauna en het badhuis. Ze zijn een heel belangrijk element van de saunacultuur. De sauna en saunahoed vervullen een heel belangrijke functie: ze beschermen het hoofd tegen oververhitting, wat kan leiden tot een slechte gezondheid. Daarnaast is een saunahoed essentieel voor vrouwen, omdat het het haar beschermt tegen de negatieve effecten van hoge temperaturen en vochtigheid.
Vilthoed
De saunahoed is gemaakt van gevilte wol. Het is een materiaal waarvan de belangrijke en nuttige eigenschap in dit geval een lage thermische geleidbaarheid is. Het vilt is gemaakt van wol, maar het is licht, fijn gemaakt, zonder geur op de wol. Vilthoed voor sauna's - zachte textuur, aangenaam om aan te raken.
Hoe ziet een saunamuts eruit?
De optimale saunahoed heeft traditioneel de vorm van een pet, aangezien de bovenkant van de hoed het hoofd niet raakt. Hierdoor ontstaat er een luchtspleet aan de binnenkant, die ook een thermische barrière vormt, waardoor het hoofd niet opwarmt. Om echter de optimale temperatuur in de hoed te garanderen, is het belangrijk om één simpele regel te volgen: het is noodzakelijk om een saunahoed te dragen voordat u het stoombad betreedt. Haar moet tegelijkertijd droog zijn, omdat nat haar een goede warmtegeleider wordt, wat het positieve effect van de hoed aanzienlijk vermindert. Bovendien beschermt de saunahoed, die beschermt tegen oververhitting, het haar tegen de schade van hete lucht, waardoor het broos en breekbaar wordt.
De hoofdhuid is het meest gevoelige deel van het hoofd, waardoor ongeveer 50% van de vloeistof uit het lichaam verdampt. Het is daarom verplicht om dit gebied in de stoomkamer te bedekken.
Een saunakap is een must
Vergeet zelden de handdoek als je accessoires meeneemt naar de sauna, maar niet iedereen vergeet de hoed, hoewel de kwaliteit van de saunaprocedures afhankelijk is van de kwaliteit ervan.
Een saunahoed is geen rage of een eerbetoon aan de mode, het is een noodzaak. Het creëert een "thermisch effect", d.w.z. het handhaaft een constante temperatuur ondanks schommelingen in de omgevingstemperatuur. Het zwakste deel van het menselijk lichaam in de sauna is het hoofd. Daarom is de bescherming tegen thermische schokken een belangrijk ding bij de voorbereiding van saunaprocedures. De luchttemperatuur in de stoomsauna is bovenaan het hoogst, dus het oppervlak van het hoofd is erg heet. Velen verlaten de stoomkamer vanwege oververhitting van het hoofd, hoewel het lichaam en de benen nog niet goed zijn verwarmd. De saunahoed stelt u in staat om wat langer en met plezier te ontspannen.
Wat zijn de waarschijnlijke gevolgen als u geen saunamuts draagt?
Een speciaal voor de sauna ontworpen hoed beschermt tegen oververhitting. Anders is de kans groter dat u hoofdpijn, zwakte, misselijkheid, verdonkering van uw ogen na saunaprocedures, flauwvallen of zelfs nog ernstiger gevolgen van nalatigheid ervaart.
Verzorging van saunamutsen
Producten van wol, vilt en linnen zijn comfortabel en praktisch, maar vereisen eenvoudige onderhoudsregels. Na 2 - 3 bezoeken moet de saunakap worden gewassen. Ze worden alleen met de hand gewassen, op een temperatuur van maximaal 30 graden. Laat ze goed uitlekken na het wassen of gebruiken. Als u deze eenvoudige vereisten volgt, gaat de vezel heel lang mee.
Technical specification
- Land van fabricage LT
- Gewicht 0.2000
Shipping information
De prioriteit van ons bedrijf is om de beste kwaliteit goederen te leveren aan onze klanten, op een voor hen geschikt tijdstip en op de plaats van hun keuze.
Wij verzenden goederen naar alle landen ter wereld. Als u bij het kiezen van het afleveradres het gewenste land of de gewenste stad niet kunt vinden, neem dan contact met ons op via e-mail [email protected] of bel naar het contacttelefoonnummer. De bezorgkosten worden dan individueel berekend.
Bezorging is altijd mogelijk.
Bezorginformatie:
Het voorbereiden van uw bestelling voor verzending duurt 2-3 werkdagen vanaf het moment dat de betaling op de bankrekening van de winkel is ontvangen. Zodra uw bestelling klaar is, wordt deze overgedragen aan de koerier voor bezorging.
Levertijd:
De levertijd bedraagt doorgaans 8 tot 10 werkdagen, maar bij grotere of omvangrijke bestellingen kan de levertijd langer zijn.
Houd er rekening mee dat bestellingen in het weekend en op feestdagen niet worden verwerkt, verzonden of geleverd.
De maximale levertijd bedraagt 4–6 weken.
De levertijd wordt gerekend vanaf het moment dat de bestelling wordt opgehaald en verzonden vanuit ons magazijn. Zodra de bestelling is verzonden, ontvangt de klant een e-mailmelding met alle trackinginformatie van zijn bestelling. De leveringsvoorwaarden kunnen veranderen afhankelijk van de afgelegen ligging van het bestemmingspunt.
De op de website vermelde levertijd is bij benadering.
Het bedrijf is niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen in de levering.
Het bedrijf is niet verantwoordelijk voor het herinhuren van elektriciens of bouwers.
NB! Indien u uw bestelling niet binnen de hierboven aangegeven termijn heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Prijzen voor thuisbezorging
De verzendkosten binnen Europa worden berekend volgens de tarieven van de koeriersdienst.
Voordat de goederen worden geleverd, spreekt de koerier telefonisch een acceptabel bezorgmoment met u af (werkdagen ma-vr 8:00 - 17:00 uur).
De bezorgkosten zijn niet inbegrepen in de prijs van het product zoals vermeld in de webwinkel.
De verzendkosten worden aan het winkelmandje toegevoegd.
Verzameling van goederen
Controleer bij ontvangst van de geleverde goederen de staat van de zending (verpakking), zorg ervoor dat de verpakking niet vervormd of beschadigd is. Als u vermoedt dat het pakket beschadigd of vervormd is, onderteken dan de pakketdocumenten niet en stuur het pakket terug naar de koerier. Als het pakket in orde is, onderteken dan de factuur (cognossement) of een ander overdrachts-acceptatiedocument van de zending. Het ondertekende document is het bewijs dat de bestelde goederen bij u zijn afgeleverd.
Bij aankoop van producten die langer zijn dan 2,4 m, kan het zijn dat de klant zelf voor het lossen moet zorgen.
Retourneren van de goederen
Wij doen ons best om goederen die bij ons zijn gekocht te verpakken. Helaas kan er soms schade ontstaan tijdens het transport. Zelfs als u niet weet of iets beschadigd is of niet, is het altijd goed om foto's te maken van het aangekomen pakket op uw smartphone, u hebt die nodig voor het geval er schade is aan de inhoud.
Als u tekenen van beschadigde verpakking ziet, neem dan de volgende stappen:
1. Maak foto's van het pakket en controleer of de schade zichtbaar is.
2. Pak uw bestelling uit en controleer of er producten beschadigd zijn. Maak een foto van het beschadigde artikel.
3. Als er sprake is van een overtreding, informeer ons dan via e-mail [email protected]
NB! Voor alle claims van beschadigde of kapotte goederen, moet u uw claim binnen één (1) werkdag vanaf de datum van levering indienen. Het bedrijf moet volledige details en beschrijving in schriftelijke vorm ontvangen met bijgevoegde foto's van de beschadigde goederen.
Indien de koper weigert de geleverde goederen in ontvangst te nemen die niet gebrekkig zijn, dient hij de kosten voor het terugzenden van de goederen aan ons te betalen.
Als u verzoeken of opmerkingen heeft over goederenbezorgdiensten, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon. Wij zullen uw wensen zeker overwegen.